Οι συμμετέχοντες στον Κύκλο Ίδρυσης Κοινωνικών Επιχειρήσεων

 

Ιδρυμένες Κοινωνικές Επιχειρήσεις μέλη του δικτύου μας θα βρεις εδώ: κοινότητα

ΚοινΣΕπ Πολιτιστική Ένταξης Τυφλών

ΒΕΓΑΣ Εκδοτική – Πολιτιστική ΚοινΣΕΠ

Ιδρυτές:

Ναούμης Νικόλαος, ΑμΕΑ (τυφλός)
naoumisΓεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα από αγρότες γονείς. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ειδικεύτηκε στις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές. Το 2014, εκλέχτηκε δημοτικός σύμβουλος στον τόπο καταγωγής του, το Ξηρόμερο Αιτ/νίας. Εργάζεται ως πολιτικός επιστήμονας στον ιδιωτικό τομέα και είναι άγαμος. Από την ηλικία των είκοσι ετών, ηλικία που απώλεσε την όρασή του, αγωνίζεται σκληρά από διάφορες θέσεις για τα δικαιώματα των αναπήρων για ίσες ευκαιρίες στην εργασία και τη ζωή. Αρθρογραφεί τακτικά κυρίως μέσω του διαδικτύου και είναι καλός γνώστης του χειρισμού Η/Υ. Μιλά καλά αγγλικά και στον ελεύθερο χρόνο του διαβάζει και ασχολείται με την συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων.

Αρβανίτης Δημήτριος
ArvanitisΓεννήθηκε στις 23/2/1958. Σπούδασε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων , στην Ανωτάτη Σχολή Πολέμου και στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά, Βουλγαρικά, Σκοπιανά. Μέχρι το 2001 υπηρέτησε στις ένοπλες δυνάμεις, απ΄ όπου παραιτήθηκε και αποστρατεύθηκε με το βαθμό τους Συνταγματάρχη. Για μια δεκαετία εργάστηκε σε μεγάλες εταιρείες στα Βαλκάνια σαν διευθυντικό στέλεχος. Πολιτεύθηκε το 2010 κι εκλέχτηκε δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Ξηρομέρου Αιτωλοακαρνανάς. Το 2012 ήταν υποψήφιος βουλευτής στον νομό Αιτωλοκαρνανίας. Διετέλεσε ειδικός σύμβουλος στον Δήμο Ξηρομέρου. Είναι συγγραφέας λογοτεχνικών βιβλίων και αρθρογράφος στα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

Δραστηριότητες
  • Εκδόσεις βιβλίων, συγγραμμάτων με προτεραιότητα σε νέους συγγραφείς και στο παιδικό βιβλίο και ειδικές εκδόσεις ψηφιακού χαρακτήρα για ΑΜΕΑ και δήμους με δημιουργία στούντιο κι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα . Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου
  • Καφε- Βιβλιοπωλειο Πολιτισμού, με προσανατολισμό τους νέους και τους ΑμΕΑ, και σκοπό τη δημιουργία πολιτιστικής φωλιάς με οργάνωση εκδηλώσεων πολιτισμού όπως λογοτεχνικές, μουσικές, θεατρικές και σεμιναρίων δημιουργικής γραφείς για νέους συγγραφείς
  • Δημιουργία μικρού χώρου για τη φιλοξενία, προώθηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας νέων ανθρώπων και ΑμΕΑ στο θέατρο και τη μουσική

Κοιν.Σ.Επ Αγροτουριστική Ένταξης Λαγυνών Εβρου

Σύλλογος Φιλ ων ΑΜΕΑ Σουφλίου

Εισαγωγη

Είμαστε γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες, άνθρωποι της επιστήμης και άνθρωποι της κοινωνίας των πολιτών που ενδιαφέρονται για την κοινωνία και τα μέλη της. Αποκτήσαμε πείρα από την πολύχρονη μη κυβερνητική  υποστήριξη στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, μέσα από την λειτουργία του συλλόγου μας. Mέσω του συλλόγου είχαμε στενή συνεργασία με τους καθηγητές και το προσωπικό των ειδικών σχολείων του νομού. Με αυτήν την πείρα και τα βιώματα μας, παραδώσαμε στην κοινωνία έργα που συνέβαλαν στην βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ωφελουμένων μας και των οικογενειών τους.

Στην προσπάθεια να δούμε μέσα από τα μάτια των παιδιών μας επιλέξαμε να αφιερώσουμε μέρος της Ζωής μας στην βελτίωση και αλλαγή των δεδομένων για όλα τα παιδιά που μας χρειάζονται. Αποδεχτήκαμε την αδυναμία των κρατικών μηχανισμών να υποστηρίξουν ολιστικά τις ομάδες των παιδιών και αποφασίσαμε να συμβάλουμε και να δώσουμε στον κρατισμό μηχανισμό ένα εναλλακτικό δρόμο να προσφέρει ένταξη και ενσωμάτωση.

Γνωρίζοντας ότι όλοι μας είμαστε κύτταρα του κράτους και της κοινωνίας ενεργούμε  μέσα από την δημιουργία μιας δομής που  χρησιμοποιεί για καύσιμο, την αγάπη μας για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και πρωταρχικός στόχος είναι να χαρίσουμε χαμόγελα και ένταξη.

Η κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα εστιάζετε  στην παραγωγή και διάθεση αγροτικών και παραδοσιακών προϊόντων με στόχο να επεκταθεί στις παρακάτω δραστηριότητες:

  • Ιπποθεραπεία για ΑΜΕΑ
  • Αγροτουριστικό προϊόν

Η περιφέρεια ΑΜΘ έχει εκδηλώσει την υποστήριξη της και θα προχωρήσει  στην παραχώρηση αγροτεμαχίου 15 στρεμμάτων στην περιοχή των Λαγυνών Έβρου και ο Δήμος Σουφλίου δήλωσε την αμέριστη υποστήριξη του. Η μακρά δραστηριότητα του συλλόγου μας έχει δημιουργήσει μια βάση υποστηρικτών από την κοινωνία των πολιτών που θα βρίσκονται δίπλα μας στα στάδια υλοποίησης του έργου. Ο οργανισμός στοχεύει να  προσφέρει ένταξη στην κοινωνική και οικονομική ζωή για τις ευάλωτες ομάδες του νομού και να γίνει κέντρο μόνιμης απασχόλησης και φροντίδας για αυτές.

Τα ιδρυτικά Μέλη :

  1. Γρηγόρης Παπαδόπουλος : Πρόεδρος του Συλ. Φίλων ΑΜΕΑ Σουφλίου (Σ.Φ.)
  2. Δελληγιάννης Αθανάσιος: Τεχνολόγος Γεωπόνος  Msc, Υπεύθυνος Δομης Θερμοκηπίου Ειδικού σχολείου Αλεξανδρούπολης
  3. Εμμανουηλίδης Δημητριος, Τεχνολόγος Γεωπόνος  Msc
  4. Γκίζας Γεώργιος, Αγρότης, Μέλος του (ΣΦ)
  5. Χασάν Πεντζιάλ Αγρότης, Μέλος του (ΣΦ)
  6. Αντώνιος Μπακαλούδης, Αγρότης, Μέλος του (ΣΦ)
  7. Αργύριος Κυριακούδης, Αγρότης Μέλος του (ΣΦ)
  8. Ευθυμία Ταμία, Μέλος του (ΣΦ)
  9. Δημητρα Δίγκα, Μέλος του (ΣΦ)

Στο Συμβούλιο θεματοφυλάκων συμμετέχεί και η:

Λέλιου Χρυσούλα : Δικηγόρος, Νομικός Συμβουλος του Σ.Φ.

 ΤΟ «ΠΡΟΒΛΗΜΑ» ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΕΠΝΕΥΣΕ 

Είναι τεκμηριωμένο ότι τα ΑΜΕΑ αντιμετωπίζουν το κοινωνικό αποκλεισμό που συνήθως οφείλετε στην έλλειψη κοινωνικής παιδείας για την αποδοχή  και υποδομών του κράτους πρόνοιας. Μεγάλο επίσης χαρακτηρίζετε το βάρος που σηκώνουν οι οικογένειες των ευάλωτων ομάδων. Οι γονείς αντιμετωπίζουν τον κοινωνικό αποκλεισμό στην προσπάθεια τους να παρέχουν ένα ομορφότερο κόσμο στα παιδιά τους και αυτό τους στοιχίζει ψυχολογικά και οικονομικά .Το πρόβλημα που μας ενέπνευσε εστιάζετε στην έλλειψη δομών απορρόφησης για τους μαθητές που αποφοιτούν από τα ειδικά σχολεία. Με την αποφοίτηση τους τα άτομα αυτά αποκλείονται από τα κοινωνικά δρώμενα και επιστρέφουν στο σπίτι. Η περιορισμένη πρόσβαση στο πολιτιστικό προϊόν και τις αντίστοιχες δραστηριότητες κατατάσσονται στις μέρες μας στις κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες, ενώ το φαινόμενο κατατάσσεται στον κοινωνικό ρατσισμό.

Οι γονείς στην προσπάθεια να ανταπεξέλθουν συνήθως επιβιώνουν με τα εισοδήματα των επιδομάτων καθώς η διαπαιδαγώγηση  και κοινωνική ένταξη αυτών των παιδιών αποτελεί πλήρης απασχόληση. Στην πορεία μας ως μέλη του συλλόγου έχουμε αντιμετωπίσει μεγάλες δυσκολίες να ανταπεξέλθουμε στα έξοδα προσέλκυσης θεραπευτών και ειδικών .

Έχοντας πλήρη επίγνωση των δυνατοτήτων και των αναγκών ως γονείς παιδιών από τις ευάλωτες ομάδες  γνωρίζουμε ότι τα παιδιά έχουν πολλούς τομείς που μπορούν να είναι παραγωγικά και παράλληλα να βρίσκονται σε επαφή με το κοινωνικό σύνολο.

Τα οφέλη της κοινωνίας είναι πολλαπλά από την ένταξη και ενεργοποίηση του κοινωνικού κεφαλαίου. Η δημιουργία βιώσιμου εισοδήματος εξασφαλίζει την συνεχεία του κοινωνικού σκοπού .

ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ‘ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ’

Η λύση που προτείνουμε βρίσκεται στην κεντρική ιδέα (concept) ίδρυσης. Ένα επιχειρηματικό μοντέλο με στόχο την ένταξη και την τοπική ανάπτυξη. Τα κέρδη/πλεονάσματα προορίζονται για:

  • την αποκατάσταση και ένταξη των αποφοίτων των ειδικών σχολείων
  • την δημιουργία θέσεων εργασίας μερικής, πλήρης και έμμεσης απασχόλησης
  • στην παροχή ειδικών υπηρεσιών προς τους ωφελούμενους
  • για αποθεματικό με στόχο μελλοντικές επενδύσεις

Το μοντέλο

Κοινωνικό. Το προσωπικό στο μεγαλύτερο ποσοστό του θα αποτελείτε από τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, βοηθητικό προσωπικό και εθελοντές από την τοπική κοινωνία και από τους  συλλόγους. Η δομή θα παράγει βιώσιμο εισόδημα για να χρηματοδοτήσουμε την απασχόληση επιστημονικού προσωπικού και ειδικών για θεραπεία, αποκατάσταση και ενασχόληση των ωφελουμένων . Στο μεσοπρόθεσμο πλάνο του οργανισμού είναι η εξασφάλιση πόρων για την εκσυγχρόνιση του αγροτουριστικού πάρκου με στόχο να γίνει πόλος έλξης αγροτουρισμού με ανάπτυξη του βιώσιμου εισοδήματος.

Επιχειρηματικό. Σε μία συνολική έκταση 15 στρεμμάτων θα δημιουργηθεί προοδευτικά:

  • ενα επισκέψιμο αγρόκτημα οπου θα μπορεί ο επισκέπτης να αγοράσει και να καταναλώσει προιόντα που θα επιλέξει ο ίδιος απο το αγρόκτημα
  • θερμοκήπιο για παραγωγή καθ’ όλη την διάρκεια του έτους
  • Ενα εντευκτήριο/καφέ – για εκδηλώσεις, κατανάλωση προϊόντων και  εργαστήρια
  • μελλοντικά με προϋπόθεση την εύρεση κεφαλαίων στοχευουμε στην δημιουργία και λειτουργία αγροτουριστικού πάρκου – (Βοτανικός κήπος, ζώα, εγκαταστάσεις αναψυχής κ.α). Το έργο θεωρείτε δευτερεύον λόγω υψηλού κόστους δημιουργίας εγκαταστάσεων και υπάγετε στον μεσο-μακροπρόθεσμο εταιρικό σχεδιασμό.

Η καλλιεργημένης γη θα παρέχει βρώσιμα αγαθά που θα διατίθενται προς κατανάλωση.  Στην επιτυχία του έργου θα συντελέσει η δημιουργία μιας εμπορικής ταυτότητας (Brand name) που θα επικοινωνεί την ηθική και κοινωνική διάσταση του εγχειρήματος. Η διανομή θα γίνεται σε σημεία πώλησης αγαθών με εμφανή τα διακριτικά ποιότητας, του οργανισμού και τον κοινωνικό σκοπό. Κύριος στόχος είναι η δημιουργία μιας κουλτούρας ηθικής κατανάλωσης και στοχεύουμε να διεισδύσουμε στο καλάθι της νοικοκυράς κερδίζοντας προοδευτικά μερίδιο της τακτικής οικιακής κατανάλωσης. Στοχευουμε στην δημιουργία  ενός  ποθητού προϊόντος (Love Brand). Αυτό θα το επιτύχουμε μέσα από μια δομημένη στρατηγική επικοινωνίας μέσα από τα σημεία διάθεσης και τα media.

Η μοναδική πρόταση αγοράς είναι είναι η δυνατότητα να προσφέρεις μέσα απο τις καθημερινές σου αγορές με την αγορά βιολογικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.

ΚοινΣΕπ Uplo | Turning the city into a playgroynd

FINAL LOGO aplo

 

 

Ποιοι Είμαστε

Όλοι εμείς στο Uplo, είμαστε μια παρέα που θέλει ν’ αγαπήσει την Αλεξανδρούπολη. Πιστεύουμε στην πόλη. Πιστεύουμε ότι έχει δυνατότητες της. Είμαστε ένας πυρήνας που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει γύρω του το θετικό δυναμικό της πόλης, για να γεφυρώσουμε τη σχέση Πόλη-Πολίτης–Περιβάλλον, με την ενεργή, θετική δράση .

Σκοπός μας είναι να προβάλλουμε τις ιδέες που αξίζουν, για τη δημιουργία μιας Αστικής Συνείδησης. Να αναζωογονήσουμε την πόλη, ώστε να βγάλει τη δυναμική της! Να καλλιεργήσουμε υποδομές, οι οποίες θα λειτουργούν σαν ερέθισμα για να μαζέψουμε γύρω μας πολίτες που ενδιαφέρονται, και να τους προσκαλέσουμε στη συνδιαμόρφωση ενός εφικτού οράματος, που θα το επηρεάσουμε με αισθητική, αισιοδοξία, στοχασμό, πρωτοπορία. Να σχηματίσουμε σιγά-σιγά μια νέα ταυτότητα για την Αλεξανδρούπολη, μια ταυτότητα για την οποία θα είμαστε υπερήφανοι.
Για να επιτύχουμε τον σκοπό μας :

  • θα παράξουμε και θα προωθήσουμε πολιτιστικό προϊόν με ουσιαστικό περιεχόμενο, μακριά από μόδες και “συνήθειες”.
  • Θα ενεργοποιήσουμε το Κοινωνικό κεφάλαιο μέσα από grassroots, εκδηλώσεις Φεστιβάλ
  • Θα δημιουργήσουμε βιώσιμο εισόδημα, κοινή αξία (shared value) και ένταξη αξιοποιώντας τις ικανότητες και δεξιότητες των μεριδιούχων (skills based service model).

Είναι Uplo…

uplo.turning the city into a playground

ΗΘΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Το Uplo δεν έχει κομματική απόχρωση. Δεν εξαρτάται από κανέναν πολιτικό ή οικονομικό φορέα. Δεν κάνει διακρίσεις σε σχέση με το φύλο, τη φυλή, το οικονομικό υπόβαθρο, το μορφωτικό επίπεδο, τις σεξουαλικές και θρησκευτικές προτιμήσεις. Ωστόσο, καλό είναι να μην προκαλώ σκόπιμα με τη διαφορετικότητά μου.

Το Uplo υποστηρίζει τον αυθορμητισμό, την αγάπη για τη ζωή, την υπευθυνότητα, τη δικαιοσύνη.Λειτουργεί με βάση την ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ μεταξύ των μελών του. Προϋποθέτει την ΚΑΛΗ ΠΡΟΘΕΣΗ.

Στην περιπτωση που μέλος του Uplo πολιτευτεί (θεσει υποψηφιότητα σε εκλογές δημοτικές, εθνικές ευρωπαικές) εξαιρείται απο το προεδρείο. Παραμένει στην ομάδα και στον κύκλο Α, διατηρεί δικαίωμα ψήφου μα για λόγους ακεραιότητας δεν μπορεί να εκπροσωπεί την Uplo στα media, δημοσιες εμφανίσεις κ.ο.κ. Ιδιαίτερα στην περιπτωση που το μέλος είναι υπευθυνος δημοσιών σχεσεων υπάρχει ασυμβίβαστο καθώς το Uplo θα χαρακτηριστεί όχημα προσωπικής πολιτικής καμπάνιας.  Σχετ.: “ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ”

Το ιστορικό μας – Τι έχουμε κάνει10653477_703302443077985_3716869127955978877_n

Το τι κάνουμε είναι ένα αποτέλεσμα δράσεων πρό της ίδρυσης μας. Τα ιδρυτικά μέλη έχουν πλούσιο ιστορικό ανάμιξης και διοργάνωσης δράσεων με οργανισμούς της κοινωνίας των πολιτών και φορέις της κοινωνικής οικονομίας. Μερικά από τα σημεία αναφοράς πρίν την σύλληψη της ιδέας του Uplo είναι η αναπαράσταση σε βράχους της «Νίκης της Σαμοθράκης»[1], ο Μαραθώνιος για τον Αιγιαλό, οι δράσεις  ανάπλασης αστικών χώρων και συμμετοχή σε μια πληθώρα πολιτιστικών εκδηλώσεων  για τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, την περιφέρεια και τα μέλη των ομάδων μας (Festivals, σεμινάρια εκπαιδευτικά και καλιτεχνικά, κ.α.). Δεν δημιουργηθήκαμε για να προωθήσουμε την ιδέα του UPLO, αντιθέτως γεννηθήκαμε μέσα από την ιδέα. Η κοινωνία των πολιτών που μας έδειξε την ανάγκη και τον δρόμο μέσα από την συμμετοχή της σε δράσεις μας. Χτίσαμε, δίκτυα εθελοντισμού, συνεργασίες, εταίρους και ένα ιδιαίτερο δίκτυο με ανθρώπους που ασπάζονται την ιδέα μας. Δοκιμάσαμε το μοντέλο αυτό μέσα από πιλοτικές δράσεις, πήραμε ανατροφοδότηση και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε παραπέρα..

Δράσεις μας ενεργοποίησης της κοινότητας στην περιοχή

  • Uplo Παλιό Νοσοκομείο (Συμμετοχή Περιφέρειας Α.Μ.Θ., χρηματοδότηση υλικών Δ. Αλεξανδρούπολης, )
    https://www.youtube.com/watch?v=3iQH5xB_acA
  • Uplo ΑιγιαLost
    https://www.youtube.com/watch?v=ngEo8pn7sl0
  • Uplo Social Marketing Series –Επεισόδιο 1– Σειρά: ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ | Θέμα: ποδηλάτες & αυτοκίνητα:

Μήνυμα: Δεν φταίει το Κράτος έχεις και εσύ ευθύνη.
https://www.youtube.com/watch?v=LWmJ6vWHQEU

http://www.gatzoli.gr/2014/07/blog-post_13.html

  • Διάφορες Δράσεις Πολιτισμού

https://www.facebook.com/Bloco.Afro.Brasil.Alexandroupolis

ΤΟ «ΠΡΟΒΛΗΜΑ»/ Η ανάγκη

Ζούμε σε μία σχετικά καινούρια, όμορφη, πολλά υποσχόμενη και αναπτυσσόμενη επαρχιακή πόλη. Οι Αλεξανδρουπολίτες αδιάφοροι για το αστικό περιβάλλον.  Όπως αναγνωρίσαμε η πόλη μας:

  • έχει αναξιοποίητο τουριστικό πλούτο (αρχαία θερμά λουτρά, Δαδιά, Δελτα Εβρου, Σπήλαιο Κύκλωπα  κ.α)
  • απουσία οργανωμένης δομής υποστήριξης νεοφυών επιχειρήσεων
  • δεν υπάρχει αστική συνείδηση και συλλογικό πνεύμα
  • της λείπει μια ταυτότητα (City Brand) ώστε να κινητοποιήσει την κοινότητα να την αγαπήσει.
  • λόγω απομακρυσμένης γεωγραφικής θέσης είναι επίσης, υψηλό το κόστος για  εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης και πολιτιστικού περιεχομένου και ως εκ τούτου το υλικό είναι σχετικά φτωχό.
  • Δεν υπάρχει οργανωμένο τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν

Σε αντιπαράθεση των ανωτέρω αναγνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα της πόλης μας :

  • Πρόσβαση: Διεθνές αεροδρόμιο, Σιδηρόδρομος, Υπεραστικό Κ.Τ.Ε.Λ, Λιμάνι.
  • Παρουσία νέων επιστημόνων που μαστίζονται από ανεργία με εξειδικευμένες γνώσεις
  • Έντονη τάση για πληθυσμιακή ανάπτυξη ( 1981 35,799, 1991: 55247, 2001: 65894, 2011 72.959)[2]
  • ορθός πολεοδομικός σχεδιασμός στο ιστορικό κέντρο
  • Ευρύ πεδίο μελλοντικών επενδύσεων (αγωγός, Λιμάνι, Cosco, Τ.Α.Π., γεωθερμικό πεδίο, αυξανόμενος τουρισμός κ.α.)
  • Γεωστρατηγική τοποθεσία (Τριεθνές)
  • Ένα μέρος ενεργών πολιτών με έντονη δραστηριότητα

Με την αντιπαραβολή των παραπάνω οδηγούμαστε στο συμπέρασμα της δυναμικής της πόλης. Ένα μοντέλο που θα φέρνει σε επαφή και συνεργασία όλων των μερών (κοινωνία, κράτος, επιχειρήσεις), και θα συνυπολογίζει όλες τις ανωτέρο μεταβλητές θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη

Η λύση που υιοθετούμε

Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο ιδεών, εκπαίδευσης  και δημιουργίας, ένα καταφύγιο σκέψης και συνεργασίας. Σκοπός μας είναι ο χώρος να γίνει πόλος έλξης ανθρώπων που ενδιαφέρονται και θέλουν να μοιραστούν τις ιδέες τους για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στην καθημερινότητα. Ο χώρος αυτος θα είναι το εφαλτήριο για την πραγματοποίηση του  βασικού σκοπού μας  και την δημιουργία μιας ουσιαστικής ταυτότητας για την πόλη μας που θα δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη.

Δημιουργώντας  λοιπόν ένα σύνθετο συνεργατικό χώρο θεωρούμε ότι θα αναπτύξουμε ένα οικοσύστημα κοινωνικής οικονομίας που θα ενεργοποιήσει την κοινότητα με στόχο την δημιουργία κοινωνικής καινοτομίας. Πιο συγκεκριμένα ως χώρο συνεργατικό αναφερόμαστε σε έναν χώρο που:

  • ενθαρρύνει την συνεργασία (co-working space)
  • υποστηρίζει την κοινωνική καινοτομία και επιχειρηματικότητα και νεοφυείς επιχειρησεις (one stop shop)
  • δίνει βήμα για τους ανθρώπους να μεταδώσουν την γνώση τους σε άλλους ανθρώπους μέσα από σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα (αίθουσες σεμιναρίων)
  • λειτουργεί ως μέσο δικτύωσης (Συνέργειες, , φόρουμ, ημερίδες κ.α)
  • παράγει καινοτόμα προιόντα
  • δημιουργεί ένα οικοσύστημα κοινωνικής οικονομίας – Grassroots development, Φεστιβάλ, εκδηλώσεις, κοινωνικές δράσεις

Από αυτόν τον χώρο να δημιουργήσουμε την κοινωνική χάρτα της πόλης. Μέσα από αυτόν τον χώρο θα μπορούμε να προσφέρουμε στην κοινωνία καινοτόμες προσεγγίσεις για τα τρέχοντα κοινωνικά ζητήματα.

 Σενάριο Α

Δημιουργική προσέγγιση

concept: CITY WITHIN

‘Ενα σταυροδρόμι, μια πλατεία, μια “Αγορά”, μέσα σε ένα μεγάλο στεγασμένο χώρο. Οικονομικές κατασκευές φιλοξενούν τα γραφεία, η υπόλοιπη επιφάνεια μένει “ελεύθερη” και αποκτά αστική φυσιογνωμία. Περιλαμβάνεται παιδική χαρά, ώστε οι γονείς-επισκέπτες να μπορούν να συγκεντρωθούν στις δράσεις. Περιλαμβάνεται περίπτερο info-kiosk με εφημερίδες και ΗΥ για πρόσβαση στο internet.

Επαναχρησιμοποιούμε “άχρηστο” αστικό εξοπλισμό (παγκάκια, τραπέζια, φωτιστικά δρόμου, πινακίδες, κούνιες, κιόσκια, στάσεις). Μετασκευάζουμε δημιουργικά αποσυρμένα αντικείμενα σε χρηστικές υποδομές. Μειώνουμε τον όγκο των σκουπιδιών εξοπλίζοντας τον χώρο μας.

Ο χώρος μπορεί να επεκταθεί, με την κατασκευή παταριού-εξώστη, το οποίο μοιάζει με γέφυρα.

Ο ελεύθερος χώρος ΔΕΝ θερμαίνεται, προς εξοικονόμηση ενέργειας.

Οι εξωτερικοί χώροι διαμορφώνονται για να γίνουν ελκυστικοί για το καλοκαίρι. Φυτεύονται με χρήσιμα φυτά και οπωροφόρα δένδρα.

Ο χώρος θα διέπεται από μια νοοτροπία “uplo-οικονομίας”.

Low budget – Φθηνά, αλλά όχι φτηνιάρικα. Υψηλή ποιότητα με μικρό κόστος. Πορευόμαστε με όσα έχουμε. Επαναχρησιμοποιούμε, αξιοποιούμε, ανακυκλώνουμε, δημιουργούμε. Ελαττώνουμε τις ανάγκες μας.

Ecology- Όσο το δυνατό μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον. Σε βάθος χρόνου, θα γίνουμε μια 100% πράσινη επιχείρηση.

Κοινωνία- Άνθρωποι. Εξοικονομούμε την υπομονή μας για άτομα που το αξίζουν. Συνεργαζόμαστε με ηθική, με άτομα που δικαιούνται να τους φερόμαστε ηθικά. Ανταποδίδουμε στην κοινωνία τις αξίες που μας βοηθά να παράγουμε.

Το Οικο-συστημα του Uplo

To Uplo λειτουργεί μεσα από την κοινωνία και είναι μια πρωτοβουλία από την βάση της κοινωνίας των πολιτών. Οι δράσεςι του οργανισμού αλληλεπιδρούν με την κοινότητα και δημιουργούν ένα υποστηρικτικό οικοσυστημα.

Η ομάδα- Συντονιστές :

Σκερλετόπουλος Λεωνίδας | Marketing & Social Innovation 

Υπεύθυνος για την υλοποίηση και σχεδιασμό εμπορικής στρατηγικής της δομής. Διαχειρίζετε τα προγράμματα καινοτομίας, δημιουργικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας. Ειναι αρμόδιος για την δημιουργία οικοσυστήματος κοινωνικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.

Δαρης Τασος | Creative & communications

Συλλαμβάνει τη βασική ιδέα ή, όταν αυτή υπάρχει ήδη, την διατυπώνει λεκτικά και οπτικά με τέτοιο τρόπο ώστε να αφήνει τον αντίκτυπο που απαιτείται. Είναι υπεύθυνος για τον τρόπο που το Uplo επικοινωνείται στην κοινότητα. Φροντίζει ό,τι “βγαίνει στον αέρα” να είναι διαφορετικό, εμπνευσμένο, …ιδιότροπο!

Λαλίδης Φωτης | Community Ambassador  

Δημιουργία επαφών και δικτύου. Στόχος είναι να μπορέι να εντοπίσει τους μηχανισμούς κινητοποίησης και να ενεργοποιήσει την κοινωνία να ενδιαφερθεί. Πρέπει να εντοπίσει τους opinion leaders, connectors, ανθρώπους κλειδιά της κοινωνίας των πολιτών που θα διευκολύνουν την επικοινωνία της δομής με την κοινωνία.

Μητρουλάκης Ιωάννης | Διευθυντής συντονισμού

Αναλαμβάνει να συντονίσει τα τμήματα και να ορίσει τα καθήκοντα τους. Συνεργαζετε με το δημιουργικό και το Μαρκετινγκ για να αναγνωρίσει τις εκτελεστικές αναγκες και ορίζει τους εμπλεκόμενους στις δράσεις οι οποίοι αναφέρονται σε αυτόν. Είναι αρμόδιος να αναθέσει την σωστη δουλειά στο σωστό άτομο και να διευθυνει την ομαλή διεξαγωγη του έργου.

Μητρουλάκης Δημήτρης |  Arts & Crafts

επιμελείτε και συντονίζει όλς τις δρασεις που αφορόυν την κατασκευη, διακοσμηση,  σχεδιασμό προιόντων και υπηρεσιών τέχνης. Παραγωγη: γλυπτών, εικαστικών, τεχνικών και καλιτεχνικών υπηρεσιών και προιόντων.

Θεανώ Τσελίδου | Public Relations & Social Media

Ηρακλής Καζαντζίδης | Ecology, wellbeing  & Agricultural Innovation

Ειναι υπεύθυνος για όλο το τμήμα που σχετίζετε με την οικολογία, παράδοση, φυσική διαβίωση, αγροτική αναπτυξη και καινοτομ’ία. Συντονίζει και αναζητεί δρασεις που θα αναπτύξουντ ους ανωτέρω τομείς ευθυνης του. Εξασφαλίζει την δεσμευση της Uplo στην συνεχη μείωση τουθ οικολογικού της αποτυπώματος. Επιβλέπει την παραγωγή αγροτικών προιόντων, αρωματυικών και υπηρεσιών σχετικές με τον τομεα ευθυνης.

Δρόπουλος  Γιάννης | Head of financial services 

συμβουλεύει και καθοδηγεί την δομή στην οικονομική διαχείριση. Ενημερώνει για νεα προγράμματα ενίσχυσης. Τηρεί τα βιβλία ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων και προτείνει διορθωτικές προσαρμογές στο οικονομικό σχεδιασμό. Εκτελεί καθήκοντα οικονομικού συμβούλου και λογιστή στους ωφελούμενους.

Δημητροπουλου Παναγιώτα  |Ηead of legal protection

Ειναι υπεύθυνη για την νομική θωράκιση του Uplo στις δράσεις

Μελη :

Ρηννέλης Μιχάλης , Ιδρυτικό μέλος, σύμβουλος Visual Productions,

Δημήτρης Μαρτίδης, Ιδρυτικό μέλος, Μηχανικός σύμβουλος.

 

 http://www.slideshare.net/uploalexpolis/uplo-turning-the-city-into-a-playground

[1]               Ο Η. Καζαντζίδης ως ιδρυτικό μέλος της ΙΔΕΑ, διοργάνωσε και εκτέλεσε μια σιωπηλή διαμαρτυρία μέσω τέχνης για την επιστροφή του αγάλματος της ΝΙΚΗΣ στο «σπίτι» της. Στόχος να είναι εμφανές από αέρος το ομοίωμα της Νικης διαστάσεων 70μ επι 50μ. Διάρκεια δράσης 2 έτη.
[2]           Πηγές: ΕΛ.ΣΤΑΤ. (απογραφές 1981, 1991, 2001,2011),

Θες να τους στηρίξεις;

Γίνε Κοινωνικός Χρηματοδότης και Κοινωνικός Δωρητής. Γίνε Πρέσβης στο Πρόγραμμα SocEnt.